Gminny Ośrodek Kultury w Nowej Wsi Lęborskiej
goknwl.pl
Pobierz PDFPobierz PDFDrukujDrukuj

Deklaracja dostępności

OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI

Gminny Ośrodek Kultury w Nowej Wsi Lęborskiej zobowiązuje się̨ zapewnić́ dostępność́ swojej strony internetowej zgodnie z przepisami USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://bip.goknwl.pl/ .

Status pod względem zgodności

Status:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych .

Treści niedostępne

Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:

a) niezgodność́ z USTAWĄ z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych:

b) nieproporcjonalne obciążenie:

c) treść nie wchodzi w zakres mających zastosowanie przepisów:

Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia:

2020-03-25

Metoda przygotowania oświadczenia:

Deklaracją sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu:

2020-03-25

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Opis (wraz z odnośnikiem) mechanizmu informacji zwrotnej, który ma być́ stosowany do zgłaszania organowi sektora publicznego wszelkich nieprawidłowości w zakresie zgodności oraz występowania o informacje i treści wyłączone z zakresu dyrektywy:

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Krzysztof Pruszak kpruszak.promocja@gmail.com. Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer telefonu 598612253. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Dane kontaktowe odpowiednich podmiotów/jednostek/osób (stosownie do przypadku) odpowiedzialnych za dostępność́ i rozpatrywanie wniosków przesłanych za pośrednictwem mechanizmu informacji zwrotnej:

Krzysztof Pruszak

Adres e-mail podmiotów/jednostek/osób (stosownie do przypadku) odpowiedzialnych za dostępność́ i rozpatrywanie wniosków przesłanych za pośrednictwem mechanizmu informacji zwrotnej:

kpruszak.promocja@gmail.com

Numer telefonu odpowiednich podmiotów/jednostek/osób (stosownie do przypadku) odpowiedzialnych za dostępność́ i rozpatrywanie wniosków przesłanych za pośrednictwem mechanizmu informacji zwrotnej:

598612253

Postepowanie odwoławcze

Opis (wraz z odnośnikiem) postepowania odwoławczego w przypadku niezadowalającej odpowiedzi na powiado­mienie lub wniosek przesłany zgodnie z art. 7 ust. 1 lit. b) dyrektywy:

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dane kontaktowe właściwego organu odpowiedzialnego za postepowanie odwoławcze:

Inne informacje, określone w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 2

Data publikacji strony internetowej:

15-11-2018

Data ostatniej aktualizacji strony internetowej po dokonaniu istotnej zmiany jej zawartości, polegającej w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji lub zmianie sposobu publikowania informacji:

17-03-2020

Informacja lub link do informacji o sposobie dokonania oceny dostępności cyfrowej:

https://achecker.ca/checker/index.php

 

Serwis goknwl.pl jest zgodny ze standardami W3C:

  • HTML 5
  • WCAG 2.1 (poziom AA)

Zgodność z prawem polskim i międzynarodowym

 

Serwis goknwl.pl spełnia wymagania dostosowujące je do założeń USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a w szczególności wymagań dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Kompatybilność

 

Serwis jest rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych. Obsługa możliwa jest zarówno za pomocą klawiatury jak i myszki.

 

Wygląd

 

Serwis goknwl.pl posiada mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści osobom niedowidzącym:

  • serwis oparty jest na stylach CSS
  • zmiana kontrastu
  • zmiana wielkości czcionki

 

Nawigacja

 

Dla osób z trudnością ruchową serwis goknwl.pl posiada nawigację przy pomocy klawisza TAB  oraz strzałek .

Informacje szczegółowe dotyczące dostępności strony 

  • Tytuły stron – prawidłowo umieszczone w całym serwisie; każda strona posiada unikalny tytuł, utworzony w oparciu o jeden wzór.
  • Język stron serwisu określony w kodzie strony,
  • Konsekwentna nawigacja
  • Istnieje możliwość pominięcia bloków
  • Nagłówki zagnieżdżone w całym serwisie.
  • Listy prawidłowo użyte w całym serwisie.
  • Formularze prawidłowo  opisane i zbudowane 
  • Linki graficzne wdrożone w serwisie dzięki zastosowaniu linków blokowych i ustawieniu pustych tekstów alternatywnych.
  • Spójna i logiczna nawigacja.
  • Ruch, animacje – żaden z elementów serwisu nie miga szybciej niż 3 razy na sekundę.
  • Zastosowanie kontrastu zgodnie z wymaganym standardem WCAG 2.0 na poziomie AA
  • Rozdzielenie struktury i wyglądu – strony są czytelne i dostępne po wyłączeniu obsługi CSS.
  • Brak błędów składniowych HTML.
  • Elementy graficzne posiadają zrozumiały tekst alternatywny. Możliwość ustawienia tekstu przez redaktora.
  • Strony dają możliwość stosowania nagłówków w poprawnej hierarchii.
  • Serwis nie zawiera tabel traktowanych jako element konstrukcji layoutu.
  • Wszystkie mechanizmy nawigacyjne „grupy odnośników” pokazane za pomocą list nieuporządkowanych.
  • Logiczna i intuicyjna kolejność nawigacji i czytania, określona za pomocą kolejności w kodzie HTML.
  • Logiczna, przewidywalna, przejrzysta i spójna architektura informacji 
  • Komunikaty i elementy nawigacyjne nie polegają jedynie na charakterystykach zmysłowych jak np.:  lokalizacji wizualnej, kształtu, miejsca lub dźwięku.
  • Odnośniki znajdujące się w treściach artykułów wyróżniają się dodatkowym oznaczeniem w postaci podkreślenia.
  • Po wczytaniu strony dźwięk nie jest odtwarzany od razu.
  • Kontrast treści do tła wynosi co najmniej 4,5:1.
  • Wersja kontrastowa ma taką samą zawartość i funkcjonalność jak wersja graficzna.
  • Prawidłowe wyświetlanie w systemowym trybie wysokiego kontrastu (system Microsoft Windows, przeglądarka Internet Explorer).
  • Kontrasty i typografia tekstów zaprojektowane pod kątem odpowiedniej czytelności.
  • Po powiększeniu rozmiaru czcionki do 200% serwis nie traci zawartości i funkcjonalności.
  • Jeśli prezentacja wizualna może być przedstawiona jedynie przy użyciu tekstu, treści nie są przedstawione jedynie za pomocą grafiki. Wyjątek stanowi tekst, który jest częścią logotypu lub nazwy własnej.
  • Wzmocniony i widoczny Fokus spełnia minimalne wymagania kontrastu.
  • Odnośniki, które są częścią nawigacji jak np. rozwinięcia artykułów („więcej”, „czytaj więcej”) są uzupełnione w sposób zrozumiały i jednoznacznie informowały, dokąd prowadzą lub jaką akcję wykonają.
  • Oprócz nawigacji standardowej zapewnione są co najmniej dwa sposoby wyszukania informacji: mapa strony i wyszukiwarka.
  • Główny język dokumentu zdefiniowany i adekwatny do wersji językowej. Narzędzie do edycji treści posiada możliwość zdefiniowania języka dla konkretnych treści zamieszczonych na podstronach (atrybut lang).
  • Pola formularzy opatrzone etykietami. Etykiety informują o błędach lub poprawności po ich wypełnieniu. W przypadku pojawienia się błędów system sugeruje rozwiązanie.
  • Całkowita zgodność serwisu ze standardami HTML i CSS - szablony oraz kod generowany z edytora treści, w którym pracuje redaktor).
  • Możliwość wystąpienia technologii wymienionych w dokumentach WCAG 2.0 jako wspierające dostępność (np.: Java Script, PDF, ARIA).
  • Zastosowanie wytycznych odnośnie strony kontrastowej na potrzeby osób niepełnosprawnych (np. czarne tło, żółte i białe litery).
  • Teksty w alternatywnej wersji kolorystycznej posiadają prawidłowy kontrast
  • Odnośniki posiadające dobry kontrast tekstu do tła w wersji normalnej, są zachowane w wersji kontrastowej
  • Dobrze widoczny przycisk przełączenia na wersję kontrastową.
  • Dobrze widoczny przycisk powrotu do pierwotnej kolorystyki w wersji kontrastowej.
  • Możliwość powiększania czcionki:
    • Przycisk powiększenia zmienia tekst artykułu oraz wielkość tekstu nawigacji i innych bloków treści strony
    • Powiększenie działające na wszystkich podstronach
    • Widoczne przyciski powiększenia
    • Przyciski powiększenia dostępne z poziomu klawiatury.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich:

https://www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna

Informacja o dostępności architektonicznej siedziby podmiotu publicznego dla osób niepełnosprawnych:

1. Budynek: Gminny Ośrodek Kultury w Nowej Wsi Lęborskiej. Do budynku prowadzi 1 wejście od ulicy Lęborskiej. Wejście do budynku znajduje się na parterze na poziomie gruntu. Przed budynkiem znajduje się parking dla petentów bez wyróżnionych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Nad wejściem jak i w budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacja o dostępności tłumacza jeżyka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej wraz z informacją o metodach umożliwiających skorzystanie z tej funkcji albo informację o jej braku:

Brak dostępności tłumacza migowego

Elementy dodatkowe deklaracji, wskazane w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 5, 6.

Aplikacje mobilne

Brak aplikacji mobilnej

 


Data publikacji: 28.03.2021 (10:14)Data aktualizacji: 28.03.2021 (10:14)
Osoba publikująca: Wiesław MielewczykOsoba modyfikująca: Wiesław Mielewczyk
Autor: Wiesław Mielewczykliczba wejść: 82

Przejdź do góry strony